Smygtitt

423069-102

I går kväll fick skåpets innervägg tapet! Här får ni en liten smygtitt på det :) trots att det är väldigt svårt att fota något som blänker så... Riktigt kul att tapetsera på så liten yta. Snabbt och enkelt gick det. Jag använde mig av tapetklister-pulver som man kan blanda till lite grand när man behöver det. Jättebra och väldigt billigt oxå! Passade oxå på att måla de delar av dörrarna som inte är glas en sista gång, men jag ser nu att färgen har runnit :( så jag får nog försöka slipa lite och måla en gång till *suck*. Maken kom hem igår med de nya glashyllorna som ska in i skåpet. Det var nämligen inga hyllor i skåpet när jag köpte det. De nya hyllorna är jättetjocka och gjorda för att tåla att en 6-åring rumsterar runt med stenar och annat på dem :) Nu återstår bara att montera ihop det hela och fixa lite med elen. Som synes så var kanske lappen som satt på skåpet "Vitrinskåp med fungerande belysning" lite att ta i ;) Förhoppningsvis fungerar den inbyggda belysningen, jag har inte kunnat testa än eftersom kontakten inte ser ut att vara lämplig att stoppa in i i väggen. Maken kände inte för att fixa till detta i går kväll, så jag får vänta lite till innan jag ser resultatet...

Kommentarer
Postat av: Anna

Var ett tag sen jag kikade in här nu, men din blogg är fortfarande lika inspirerande!!
Jättekul läsning! :)

2008-03-19 @ 12:49:16
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Anna

sv: insändaren var med på NWTs nättidning, så där får vi hoppas att du inte spillde ngn färg. :D
Håller med om att det är roligare att läsa ju mer personligt det är.

2008-03-19 @ 13:26:39
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Fröken Fräken

Jag får skjuta upp målandet av mitt skåp(herrn där hemma har protesterat) och istället rikta in mig på vardagsrumsbordet. Då brukar jag rolla färgen med skumgummiroller, det brukar faktiskt bli väldigt bra, och färgen brukar inte helle rinna (vilket ju är jätteirriterande!) Ska bli spännande att se ditt skåp i sin helhet!!

2008-03-19 @ 17:17:36
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: Solis

Anna: Nej, som tur är så har datorn klarat sig undan färgspill :) Jag kollade på nätet, tror jag läste din insändare (A.G kanske?) Den var iaf väldigt bra skriven även om den handlade om tråkiga saker.

Fröken Fräken: Ja, det är ju klart jag skulle rollat!!! Fattar inte varför jag målade med pensel, det brukar jag inte göra. Roller blir det helt klart sista gången.

2008-03-19 @ 23:29:13
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0