Återvinning

image68
Idag var jag och letade möbler till 6-åringens rum på Solareturen. Det är en second-hand affär som tar hand om sånt som folk slänger eller vill bli av med på något sätt. Det är ganska facinerande att gå där, hyllmeter efter hyllmeter med mer eller mindre roliga skåp. Jag hittade i alla fall tre stycken möbler som fick följa med hem, allt för den ynka summan av 240 kr! Som hittat. Ett vitrinskåp med fungerande belysning. Tyvärr saknas det hyllor, men det får vi försöka fixa till. Blir perfekt att ha alla små fina ponnys, dockor och stenar på display. Hon gillar att ställa upp saker fint i ordning. Jag slog också till på en låg bänk som förhoppningsvis kan fungera som underrede till vitrinskåpet istället för att skruva upp det på väggen. Bänken hade också en praktisk låda för sånt som kanske inte är fint nog att visas bakom glasdörrar. Ett litet sött "smink-bord" blev det också. Perfekt att sitta vid och kamma sig eller ta på sig halsband eller prinsesskrona.

I morgon börjar arbetet med att slipa och måla. Det ska bli jättekul! Återkommer med bilder när det är klart.

Kommentarer
Postat av: Jannica

Second hand är verkligen super! Dels är det så gott som gratis, men desto bättre är ju att man kan fynda väldigt fina möbler som inte många andra har! Nästa gång jag flyttar ska jag försöka köpa så mycket möbler som möjligt på second hand, blir mer personligt på så vis och jag gillar att plocka ihop saker lite var stans och göra det till mitt eget! :)

2008-03-12 @ 22:56:23
URL: http://missjannica.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0