Vit tisdag - huset tema

image100
Jag hann!! Än är det ju faktiskt tisdag, om än nätt och jämnt...
Fortsätter på tankebubblor's temavecka och idag har vi alltså kommit till färgen vit. Igår var det blå måndag. Här hemma har vi mycket vitt. Mera kommer det nog oxå att bli. Man tröttnar inte så lägg på vitt om man har mycket textilier och kanske fondväggar här och där. I vårt vardagsrum har vi en väldigt tom vit vägg i soffhörnan. Den är inte så kul att titta på, men jag har inte bestämt mig för vad vi ska ha där ännu. Jag tror det blir en fototapet i svartvitt gjord från ett kort av barnen. Funderar på att tapetsera upp den på en mdf-skiva eller liknande och sen hänga på väggen så att man kan byta lätt. Funderar oxå på om jag ska dela bilden i tre eller fyra skivor och hänga dem med lite luft mellan. Borde bli snyggt, eller? Ungefär så här alltså (har ännu inte bestämt mig för vilket foto det blir, kanske detta)
image101

Kommentarer
Postat av: Anna

Det skulle bli jättefint med en fototapet på den väggen! :-) Så söta flickor du har med.

Jag håller med om att det är bra att ha vitt som bas hemma, så kan man enkelt förändra och lägga till färgklickar. Ha en bra dag!

2008-03-19 @ 09:32:51
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: detsvartataket

Ja det skulle bli jättesnyggt!! Kul grej också!! mmmm
kanske ska göra något liknade :) jag kanske sno din idé till en liten skala..

kram

2008-03-19 @ 10:50:22
URL: http://detsvartataket.blogspot.com
Postat av: Solis

Anna: Tack ska du ha!
detsvartataket: Sno på du bara, det är ju det som såna här bloggar är till för ;)

2008-03-21 @ 09:04:38
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0