Blå måndag - huset tema

Om ni har missat det så kolla in färgveckan hos tankebubblor. Kul idé! Jag tänkte köra med temat färger som finns här i vårt hus. Får se om färgerna räcker till hela veckan...

image90

8-åringens rum går i blått, eller kanske mera korrekt turkos. Hon gillar blått och grönt och valde tygerna som syns på bilden för att bestämma färgsättningen i rummet. Tyget med 70-tals känsla är jag själv lite kluven till, men hon älskar det. Vi tog den turkosa väggfärgen från det tyget. Detaljerna i rummet går i vitt och limegrönt. Ni får ha överseende med att tak- och golvlister ännu inte kommit på plats. Undersidan på loftsängen som syns i hörnet är inte heller fixad än.

Senaste inköpet till hennes rum är denna (i mitt tycke) urcoola lampa från Globen belysning! Den ska nog få flytta in i Expedit-hyllan (som inte syns på bilden) så snart vi skaffat längre sladd.

image91

Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha, var du i affären när jag köpte kaklet
eller?? ;) Helt rätt!

2008-03-17 @ 20:29:19
Postat av: Nilla

Tufft rum! Vilka fina gardiner!

2008-03-17 @ 20:38:31
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Martina

Tack för kommentaren, alltid kul att hitta nya bloggar! Riktigt cool lampa1

2008-03-17 @ 20:51:17
URL: http://skepparegatan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0