Fixat skåp + väggmålning

Nu är loppis-skåpet till 6-åringens rum klart! Eller, ja nästan... Jag ska slipa lite lätt och rolla över en sista gång men det väntar jag med tills hon åker till mormor och morfar på påsklov. Just nu kan jag inte slita henne från skåpet :) Skåpet hade redan fungerande belysning monterad, så det jag gjorde vara att slipa och måla hela skåpet, tapetsera bakväggen inuti skåpet med en vit tapet så att det inte skulle bli så mörk med allt det svarta. Sen bytte jag handtagen mot IKEAs långa handtag Lansa. Snyggt med långa handtag tycker jag. Just Lansa skulle utgå visade det sig så de sålde ut alla längder jättebilligt! Jag hade oxå köpt en liten byrå som jag tänkte skåpet skulle stå på. Den hade en bra, stor låda som man kan ha allt möjligt i. Jag kapade av benen på den för att inte skåpet skulle bli för högt och gå upp över fönstret. Sen slipades det och målades på samma sätt som skåpet, och som pricken över i, samma sorts handtag där fast ett längre. Jag tänkte att genom att ha samma färg och samma handtag kunde man få de två udda möblerna att se ut som att de verkligen hörde ihop. Jag är jättenöjd med resultatet faktiskt!

6-åringen är också supernöjd. Hon älskar att pyssla med alla sina småsaker, ponyville-ponys, polly pocket dockor, älvor, pet shop djur m.m .m.m... Hon vill gärna ställa upp dem fint, och nu kan hon verkligen göra det på ett bra sätt.

image107
I den stora lådan placerades ett antal plastkorgar från Rusta. Sedan satt vi och sorterade småsaker, hon och jag. Jag är sjukligt förtjust i att sortera saker och lägga dem i olika fack, och det verkar som att hon också ärvt den genen. Hattar, peruker och väskor i en korg,  skor i en annan, osv. Nu blir det inga problem att hitta alla pyttesmå saker längre!

Visar också här på bilderna den sista (?) väggmålningen från hennes rum. De andra kan ni se här och här. Den svarta döskallen gör sig bra på den rosa väggen tycker jag. Hon gillar den, men tyckte den var lite "tokig" eftersom den hade så konstiga tänder... :)

Kommentarer
Postat av: anna

oj vad fint det blev. Älskar att det har belysning, din dotter måste vara så glad och nöjd. Sedan kommer ju ingen annan att ha samma fina skåp
Ha en forsatt trevlig påsk
anna

2008-03-23 @ 08:34:45
URL: http://www.brojer.blogg.se
Postat av: Martina

Vilken flickdröm! Ordning och reda. När jag lekte med barbie var det roligast att bygga upp deras hem...

2008-03-23 @ 08:52:21
URL: http://skepparegatan.blogg.se
Postat av: Lotta

ååååh va kul att se före och efter bilder. Sååå läckert det blev, en riktig flickdröm!

2008-03-23 @ 13:38:31
URL: http://www.gottablandat.wordpress.com
Postat av: Anna

Jättekul med ett skåp som är unikt, blev verkligen tufft!! :)

2008-03-23 @ 20:33:20
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Solis

Tack alla! för de snälla kommentarerna!

2008-03-24 @ 20:56:51
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0