Väggmålning nummer två!

image76

Här har målats hela helgen, och nu börjar det arta sig riktigt bra i 6-åringens rum faktiskt. Det finaste är dock inte klart än, vitrinskåpet med belysning, men det är på gång.

"Sminkhörnan" är klar! Det lilla bordet som jag köpte för 40 kr på second-hand var fint redan från början, men nu har det blivit svart. Pigtittaren hade hon sen förut. Den hittade jag i mammas och pappas förråd och vi målade den rosa för något år sen. Både den och bordet fick nya matchande knoppar (10 kr för två på IKEA). Båda lådorna innehåller nu en salig blandning halsband, ringar, hårtofsar osv.

Väggmålningen här är gjord med samma princip som den över sängen. Alltså med en stämpel från Panduro. Jag stämplade på OH-papper och ritade med byerts på väggen och fyllde i. Jag är jättenöjd! Döskallehängaren blir bra att hänga halsband och diadem på.

     

Kommentarer
Postat av: Josephine

Tyckte du hade en väldigt fin o bra blogg, så nu när jag uppdaterade länklistan la jag till din adress, hoppas det är okej =)

2008-03-17 @ 12:57:47
URL: http://josephineandersson.blogg.se
Postat av: Solis

Såklart det är ok! Kul att du gillar min blogg :)

2008-03-17 @ 13:27:11
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0