Städhelg!

image59
Den här helgen blir det storstädning! Fick brev från Anticimex under veckan och de ska tydligen komma på måndag och inspektera huset. En hel timme ska de runt och rota överallt. Så här skriver de bl.a. "Rengör gärna golvbrunnar, plocka undan under diskbänken samt ta bort frontplåt på badkar före besiktningen". Hmm, det var inte igår vi städade under diskbänken och under badkaret...

Jag har faktiskt helt och hållet tröttnat på att städa och har städat väldigt dåligt det senaste året måste jag erkänna. Men nu känner jag mig faktiskt lite laddad :) Jag ska börja i eftermiddag, och på söndag kväll kommer huset att vara i tipp topp skick. Vilken skön känsla. Passar bra med storstädning nu också eftersom 6-åringen fyller år på skärtorsdagen (och då faktiskt blir en 6-åring :) . Vore skönt att ha gjort en ordentlig vårstädning innan dess.

En sak som faktiskt också gjort mig mer inspirerad att städa är programmet "Rent hus" på TV4. Det är väl ingen som missat det programmet, men vad jag inte för mitt liv kan förstå är hur man kan med att släppa in TV kameror (eller folk över huvud taget) i huset när det ser ut som det gör hos de som är med där. Obegipligt!! Men, på nåt sätt har det programmet ändå fått mig att känna lite mer städlust och det är ju aldrig fel.

Kul också att jag och maken hade samma tanke i går, för när vi kom hem från olika håll hade vi båda varit och handlat städgrejer. Så nu har vi flera nya flaskor Ajax Köksspray, massor av nya fräscha trasor och lite annat. Så det lär inte gå någon nöd på oss under helgen :)

Kommentarer
Postat av: Anna

Tack för kommentaren angående vår flytt! Ja, det är klart att det finns viss oro även om det nu börjar sjunka in och kännas roligare och roligare. Trevlig städhelg! Håller med om att Rent Hus inspirerar en del... KRAM

2008-03-07 @ 14:44:54
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: anna

vem gillar och städa pust................fast jag måste säga att jag älskar när allt är rent och man har skurat och donat i timmar. Det värsta är att jag alltid hittar något som jag inte sett på evigheter så min städning brukar alltid ta för mycket tid.
Ha en trevlig städhelg.
anna

2008-03-08 @ 09:38:53
URL: http://www.brojer.blogg.se
Postat av: Helena

Jag blir nästan städsugen av ditt inlägg!! (-:
Jag älskar när huset är nystädat och rent, men det är svårt att hinna med storstädning nu för tiden!

2008-03-08 @ 21:42:48
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com
Postat av: jenny

ja nog finns det roligare skaer och göra än att städa men oj vad nöjd man känner sig efteråt, för att inte tala om hur fint hemmet är:) Hoppas du haft en bra helg. Kram/jenny

2008-03-09 @ 19:58:30
URL: http://jennyshus.webblogg.se
Postat av: Solis

Ja, visst känns det oerhört bra nu efteråt när man vet att det är så rent.
Anna, jag håller med dig om att man alltid hittar något mer att städa. Tyvärr hinner man ju inte allt ändå, man får spara nåt till nästa gång ;)

2008-03-10 @ 09:14:44
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0