Skallgång

Farmor var barnvakt idag eftersom jag var på kurs. Passade då på att springa på stan när kursen var slut. Hann med Lagerhaus, Indiska och Åhlens (och shoppade på två av tre ställen :) Sen blev det en tur till IKEA, shoppade jättelite där tyckte jag, och bara billiga saker. Landade på fyrahundra-nånting! Jag fattar inte hur det gick till... Sen orkade jag inte mer faktiskt utan åkte hem.

Hemma var farmor i upplösningstillstånd eftersom barnen hade gått till skogen och varit borta i över en timme. Både hon och pappan till de andra (mycket större) barnen som också var med hade letat och gått och skrikit jättemycket runt långt in i skogen. Vi höll på att samla folk till en skallgångskedja när de nyss dök upp efter vägkanten. Vilken lättnad! Jag var också rädd för att de gått omkring i skogen, trötta och frusna, gråtandes och inte hittat hem. Men, de var på bra humör (om än lite trötta) och tyckte i alla fall inte själva att de varit vilse. Det var ju skönt. Jag förstår att det var lätt gjort av dem att följa med de stora tjejerna utan att riktigt tänka på att det var dumt och när de sedan gått en bit var det inte så lätt att övertyga dem om att gå tillbaka. Ja, trots det så vet de att de inte får gå iväg så utan att först tala om vart de ska. Straffet blir nu sängen (efter lite kvällsmat) utan Let's dance och fredagsmys...


Kommentarer
Postat av: Linda P

Oj vilken mardröm... Ja, det gäller att de lär sig rätt och fel.

2008-03-14 @ 23:00:10
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, jag förstår panikkänslan du måste ha fått. Vilken tur att de kom tillbaka vid gott mod ändå. Kram på er!

2008-03-15 @ 08:22:31
URL: http://tomteboanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0