Regn ute - skinande rent inne!

image60
foto: viivilla.se

Jaha, så var helgen till ända och medan regnet öste ner ute så fejades det för fullt inne. Nu blänker det minsann! Jag tror det var längesen vi hade det så rent som nu, det känns jätteskönt. Jag höll på större delen av lördagen i badrummet. Rensade ur alla badrumsskåp, låg och krälade under badkaret, skurade bakom tvättmaskinen ... Ja, ni fattar. Det är en fröjd att vistas där inne nu. Synd bara att det håller sig rent i ca 2 dagar bara... Fattar inte hur man kan skita ner så fort! Köket rengjordes också från grunden, in under, ovanpå och bakom. Resten av huset fick sig en lättare städning i form av lite plock av saker och golvrengöring.

Förutom städning kom också gardinstång och gardiner upp i 6-åringens rum. 8-åringen fick en vajer med draperi framför garderobsinredningen i väntan på skjutdörrarnas montering. Motsvarande vajer till 6-åringens rum finns, men har inte monterats upp ännu eftersom jag inte har något tyg att sy draperi av dit ännu. Jag kanske lägger ut bilder på dessa framsteg senare, vi får se.

När symaskinen ändå var framme passade jag på att sy kuddfodral till kökssoffan. Har haft tyg och kuddar liggande ganska länge, så det var skönt att få det gjort. Tips på hur man syr supersnabba, enkla, kuddfodral kommer ikväll.

Och nej, fotot är tyvärr inte från vårt badrum... Även om det är rent där nu så är vårt badrum inget man gärna vill ta kort på. Mintgröna väggar med matchande plastgolv och en köksbänk med skåp som sett sina bästa dagar. Tror det är lite därför det är så trist att städa där inne faktiskt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0