Nya gardiner!

Gardinstång skruvades upp i 6-åringens rum under helgen och gardiner hängdes upp. Tänk vad mycket det gör för ett rum när det kommer upp lite tyg! Jag tycker tyget blev jättefint och rummets myskänsla ökade markant. Dessutom tycker jag knopparna (Index Blomma från IKEA) blev jättefina mot den rosa väggen.
Försökte mig på att ta lite fina bilder på detta, men slängde nästan kameran i väggen i ren frustration... Min kamera kan bara ta två olika sorters kort, med eller utan blixt. Med blixt blir ju alltid bra, men inte så mysigt. Utan blixt blir nästan alltid kornigt och ofta suddigt också eftersom jag inte har något stativ och man måste hålla den jättestilla. Här är i alla fall mina försök...  Bredvid fönstret skymtar också den nya hyllan, Trofast från IKEA. Den är ihopskruvad, men den ska målas och flyttas. Där den står nu ska jag försöka placera en billig second-hand byrå/skåp. Jag såg faktiskt en idag, vi får se om det blir den...

           
med blixt              utan blixt               utan blixt              index blomma


Och, ja, som ni kanske ser så har inga lister kommit på plats ännu... Fönstret ska också spacklas och målas vitt vid tillfälle. Jag hade också bara väldigt långa panelvagnar att hänga gardinerna i, ska nog försöka byta dem till några kortare.


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vilket underbart tjejigt rum!! Härligt med rosa :0)

~Livet i byn

2008-03-11 @ 20:12:29
URL: http://livetibyn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0