Kakel inspiration

I dag var jag tvungen att åka till färgaffären och fylla på med färg, har målat upp all färg vi hade :) Men nu har jag fyllt på så nu kan jag fortsätta min svart/vita mission här hemma, hihi! På affären hamnade jag av okänd anledning på kakelavdelning. Har inte varit inne där på länge, det är ett som är säkert. Vi har inga planer på att renovera vårt (oerhört tråkiga) badrum på många år än. Men, VAD MYCKET SNYGGT KAKEL DET FINNS!!! VILL RENOVERA NU!!! Ja, ja, i väntan på renovering tänkte jag visa er några av de plattor jag gillade bäst. Håll till godo!

eget bildcollage fotat inne på Stuvbutiken
image94
Ja, tack! Ge mig detta badrum med stora svarta mönstrade kakelplattor. Svart mönster på svarta plattor, även om det ser ut som andra färger på några av bilderna. Likadana stora vita plattor, jättesnygga de också! Från Grespania Ceramic.

image95
Vad sägs om denna läckra metall-mosaiken i köket. Nu har vi faktiskt grå kristallmosaik som jag är jättenöjd med, men det här skulle jag också kunna tänka mig :)

image97
Mycket snyggt med en pelare av smala ränder...
image98
... eller varför inte prickar. Sån här mosaik skulle jag kunna tänka mig på golvet i en dusch. Kanske kombinerat med riktigt stora plattor utanför själva duscharean.
image99
Kunde ju inte låta bli att fota denna. Är helt insnöad på döskallar just nu :)

Kommentarer
Postat av: Josephine

I like metall-mosaiken! Jättesnyggt!

2008-03-19 @ 06:20:41
URL: http://josephineandersson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0