IKEA på lunchen

image125image125

Ja, jag vet att många av er är avundsjuka på mig nu!!!
Är tillbaka på jobbet efter en lunch som jag spenderade på IKEA för att köpa ytterligare två kuddar till kökssoffan, Inner för 25 kr styck. IKEA öppnade här i stan i höstas, och jag har inte varit där så mycket som jag trodde att det skulle bli. Kan bero på att det har varit väldigt ont om pengar den här vintern... Förut var ett besök på varuhuset en heldagsaktivitet som inkluderade någon timmes bilkörning dit och tillbaka, och då var man ju "tvungen" att handla mycket de få gångerna man kom dit. Nu när det ligger 10 minuter hemifrån, bredvid Maxi där vi ändå alltid handlar vår mat, så var min tanke att äntligen kan man åka dit bara för att köpa en vas eller en kudde. Men, fortfarande blir varje besök där mycket dyrare än det var tänkt ;) konstigt... Förutom idag då, när jag verkligen bara köpte de två kuddarna. Slutsumma: 50 kr! Det var nog första gången jag betalar mindre än 100 kr i kassan på IKEA...

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja det tenderar ju alltid att bli rätt dyrt när man är på Ikea. Håller med om att det är skönt att de äntligen kommit hit till stan!! :)

2008-03-26 @ 12:46:30
URL: http://kottenanna.blogg.se
Postat av: Fröken Fräken

Åh, tänk om man kunde kvista över till IKEA på lunchen. Och köpa lite mer av tyget Stockholm som jag just kommit på att jag inte kan leva utan..

2008-03-26 @ 15:12:10
URL: http://tusenideer.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0