Våren är här! (i alla fall inomhus)

Vår
Nu har våren äntligen flyttat in på allvar i vardagsrummet. Åh, vad skönt det känns. Det blev jättemysigt efter allt det röda att få in lite grönt. Det enda som fattas nu är vita tulpaner, det hade verkligen suttit fint på soffbordet. Jag älskar tulpaner, framförallt vita. Det är de allra härligaste snittblommorna. Annars är jag inte så mycket för snittblommor. Det är ju fint en stund, men efter väldigt kort tid hos mig så börjar de se vissna ut och eftersom jag inte är så snabb med att slänga dem så står de bara där bruna och torkade i vasen. Inte snyggt! Eftersom jag ändå tycker att det är snyggt med blommor i vaser har jag faktiskt gått över mycket till fejk-blommor som synes på bilden. Undrar om det har med åldern att göra... Jag hade aldrig kunnat tänka mig fejk-blommor för 10 år sen. Å andra sidan såg de inte så snygga ut då som nu. Det är helt underbart med blommor som alltid ser likadana ut och man behöver dessutom inte ge dem något vatten!

Kommentarer
Postat av: Fröken Källgren

wow, syns att du gillar heminredning =)
jäkligt smart med den vita basen.

2008-01-17 @ 14:48:19
URL: http://siggelina.blogg.se
Postat av: Solis

Tack så mycket!
Det är jättepraktiskt med det vita, mycket bättre än den ljusgula tapeten som var innan. Undrar om alla hade ljusgula vardagsrum i mitten av 90-talet... Men ibland önskar jag mig nån varm beige/brun/grå/mocca nånting färg. Får helt enkelt fixa en fondvägg som är lätt att tapetsera om!

2008-01-17 @ 17:18:12
URL: http://hemmahossolis.blogg.se
Postat av: Pysselprinsessan

Va smart med vit bas! "Vårlooken" ser riktigt härlig ut!
Kram

2008-02-29 @ 16:26:36
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: Helena

Jättesnyggt! Krispigt och fräscht! (-: Jag gillar gröna detaljer, och jag älskar också vita tulpaner!!

2008-03-10 @ 22:46:11
URL: http://www.hemljuvahem-helena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0