Ordning & reda!

image15

Till slut fick jag nog! Efter att för femtielfte gången svurit över vårt katastrof-ställe i köket som ska föreställa "återvinningscentral" fick jag som sagt nog. Vi lät bänken vara utan underskåp just för att kunna ha alla tidningspapper, papp, flaskor och sånt i. Det spelar ingen roll hur mycket man städar under där, det blir rörigt lika fort igen. Jag tog helt sonika bilen och åkte till Ikea, för nu skulle röran bort. Några plastbackar med lock inhandlades samt en förvaring för plastpåsar att sätta på väggen.  Tänk vad mycket bättre det blev!

När jag ändå var inne på det stora varuhuset var jag tvungen :) att gå en runda på tygavdelningen också. Där hade de rea på alla tyger i serien Pernilla och då kom jag på att det gamla trista tyget vi hade i köket definitivt skulle bytas ut! Tyget inhandlades och ett nytt draperi syddes till bänken, men jag är inte säker på om det blev en flipp eller flopp ännu. Våra grå köksluckor ser nu märkligt ljusblå ut och ljusblå och senapsgult går inte riktigt ihop... Ja, vi får se hur det blir.

Det blev i alla fall också nya gardiner av samma tyg, och nu ligger lite tyg och väntar på att bli nytt överdrag och kuddar till kökssoffan. Kanske blir det också någon typ av duk till bordet, vi får se. Återkommer med fler bilder om det blir något mera sytt till köket. Måste bara bestämma mig om tyget passar eller inte...

image14


Kommentarer
Postat av: Linda P

Ordning och reda är aldrig fel! Har du kollat på några väggord ännu!?!? Vi har lite problem med att å loss våra från arket... Grrr..

2008-01-24 @ 21:43:37
URL: http://livinglikelinda.blogg.se
Postat av: Solis

Linda P:
Kollade väggord efter ditt första inlägg om det, men hittade inget som jag gillade. Kollade igen idag, och nu hade det faktiskt kommit en nyhet som jag gillar, [känn dig som hemma]. Kanske blir den... Tur att de skickade dig en ny. Hoppas den funkar bättre!

2008-01-26 @ 00:36:28
URL: http://hemmahossolis.blogg.se
Postat av: jenny

hittade hit via tomteboanna.
Vad bra det blev plastbackarna, nånting sånt borde vi också göra så man får lite mer ordning:-)

2008-01-28 @ 21:07:38
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0