Gosedjurens moderna familjeförhållanden

8-åringens klass hade gosedjurs-övernattning på skolan i natt. Alla barns favvo-gosedjur var med till skolan igår och med hem idag. 6-åringen hade Pipen med sig överallt idag, vilket man fick ha överseende med med tanke på gårdagskvällens traumatiska sänggående (se nedan).

I bilen på vägen hem lekte de i baksätet och de två gosedjuren, en mus och en rosa enhörning, (som båda var prinsessor förstås) träffades och pratade med varandra.
M: Hej! Jag är en prinsessa.
E: Hej! Jag är en prinsessa också. Jag har barn.
M: Jag har också barn, 70 stycken!
E: Jag har bara ett barn, men ingen man för vi är skilda. Nej, förresten, han dog i Tsunamin, så nu är det bara vi två.

Ja, man vet inte om man ska gråta eller skratta...


Kommentarer
Postat av: HannaG

Trevlig blogg tjejen! Visst är det kul med barn! Man får höra saker man inte trodde var möjliga...

2008-01-23 @ 11:54:27
URL: http://hannasworld.blogg.se
Postat av: Solis

Tack!
Ja, inte sant! Man vet aldrig vad som kommer ur en barnmun.

2008-01-23 @ 20:56:50
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0