Fönsterlampa och drömlampor

Vi är i stort  behov av en fönsterlampa i vardagsrummet. Det blir extra påtagligt nu när julstjärnan tagits ner och det är så otroligt mörkt ute. Man ser ju knappt vad som står på fönsterbrädan. Min önske-fönsterlampa just nu är Slim från LampGustaf, men problemet är att fönsterlampeversionen av Slim inte alls är lika fin som tak-pendeln. Den känns avklippt. Det är ju formen som är det fina med lampan. Pendeln är lite större än fönsterlampan, inte så mycket men tillräckligt tror jag för att den inte ska se bra ut i fönstret. *suck* Jag får nog fortsätta leta.
image9image7image8
Bilder från LampGustaf

Apropå lampor så är det här min absoluta favvo. Jag skulle vilja ha flera stycken i olika storlekar ovanför soffbordet. En modern kristallkrona, Tingeling, designad av Helena Allard för Krebs. Tyvärr så är min plånbok i tunnaste laget för den eftersom "smakar det så kostar det" som man säger. Den stora (45 cm) kostar 9.400 kr och en lilla (25 cm) kostar 7.375 kr. Man kanske skulle pyssla lite och tillverka egna av "äkta glaspärlor" istället för kristall, hmm det tål att tänkas på faktiskt. Då kan man ju också göra dem minde och ha fler bollar.
image10
Bild från Sköna Hem

Kommentarer
Postat av: Isabella

Kolla ebay finns mycket o billigt

2012-01-09 @ 23:35:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0