Trött...

Tänk om dygnet hade fler än 24 timmar, fast bara för mig då förstås. Då kunde jag kanske hinna med allt det som jag vill. Vore inte dumt om man också var miljonär... då kunde det man ville göra också kosta pengar :)

Det har varit en hektisk vecka, och därför har jag inte haft tid med bloggen alls. Inte heller läsa andra bloggar, vilket nästan är ännu tråkigare.

Ett par sjukhusbesök har det blivit med 8-åringens brutna lillfinger... Vi tjatar och tjatar att hon ska ta det lugnt och tänka på att hon är gipsad, men det glömmer hon bort så fort dörren stängs efter henne. I förrgår kväll fick vi åka in till akuten för då hade gipsskenan gått av. "Vilken aktiv liten dam du verkar vara" sa läkaren och tyckte inte det var nån idé att gipsa om trots att hon eg. skall ha gips i ca en och en halv vecka till. Det blev lite tejp istället, och hon blev överlycklig eftersom det betyder att hon kan följa med på simskolan igen. Jag däremot känner mig lite orolig... Hur ska en liten tejpbit hålla det där fingret i styr när gips och bandage inte klarade av det... Ja, ja, hon verkar inte ha särskilt ont i alla fall.

På jobbet har vi också extremt mycket att göra nu. Känns inte som att det finns någon chans att hinna med allt som måste göras. Dessutom har alla på kontoret idag "tvångsbytt" datorer. Visst är det väl bra att få en ny bättre maskin, men vilken tid det tar att få in alla program och inställningar så att man kan jobba på som vanligt igen... Gjorde bara sånt idag hela dagen och kom en bit, men jag är långt ifrån klar.

Fick en tårtbeställning också den här veckan. Jättekul!! Värmlands scrap- och stämpelsällskap skulle ha årsmöte ikväll och ville ha en scrap-inspirerad tårta med sin logga på. Jag visste inte ens att det fanns en sådan förening, men som sagt, kul var det. Nu har de förmodligen ätit upp den... Hoppas det smakade bra!

Det som det blivit väldigt lite av den här veckan är sömn. Så nu blir det march i säng! Nästa vecka blir det nya friska tag med både bloggskrivande och bloggläsande.

   

Kommentarer
Postat av: jenny

Ibland är det full rulle & mycket att göra med allt.Vilka fina tårtor du gjort:-)
Önskar dig & din familj en trevlig alla hjärtans dag! Kram/jenny

2008-02-14 @ 16:44:51
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0