Målat!

Nu har färgen kommit upp på väggarna i 6-åringens rum. Ja, i alla fall tre av väggarna. I går kväll slipade jag då först efter att nöjt konstaterat att den andra spackel omgången blev mycket bättre än den första. Efter slipningen såg det faktiskt riktigt bra ut och det var bara att börja måla. Först taket, sen de tre väggarna som skulle målas grå. Som tur är hade färgen väldigt kort torktid, bara en timma, så efter att väggarna målats körde jag taket en andra gång och efter det väggarna en andra gång. Sen blev det förstås igen, men oj vad bra det blev om jag får säga det själv (och det får jag ju eftersom det är jag ensam som stått där och slitit ;)


I eftermiddag ska den rosa färgen inhandlas och fondväggen målas. Det ska bli kul! Visst är väggarna fina nu, men grått, hur roligt är det egentligen. Det blir ju kul först när alla möbler och andra detaljer är på plats.


Hoppas jag hinner måla väggen i eftermiddag och dessutom piffa lite i rummet innan hon kommer hem. Ska sluta vid lunch och hoppas att de inte kommer förrän sent på eftermiddagen. Hon vet inte att jag har börjat måla, och det ska bli kul att se hennes min när hon kommer hem.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken kul överraskning för din 6-åring! Vore kul att få se bilder när allt är klart sen ;-) Kram

2008-02-27 @ 12:37:49
URL: http://tomteboanna.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0