Hjärtebarnens dag!

Alla hjärtans dag är en kul dag tycker jag. Man kan uppvakta nån om man vill, eller så låter man bli. Men det här med att det är ett komersiellt jippo tycker jag bara är löjligt...

6-åringen här hemma föddes med hjärtfel, och även om hon inte kan räknas som ett hjärtebarn nu längre så sänder jag en tanke till alla andra barn (och deras föräldrar) som kämpar med sjukdom, trötthet, operationer och oro. Vår dotter opererades för multipel VSD (flera hål mellan kamrarna i hjärtat när hon var 1 år gammal på Barnsjukhuset i Göteborg. Allt gick bra trots lite turer fram och tillbaka och en massa pyssel runt omkring, och nu är hon friskförklarad och behöver inte ens gå på några kontroller mera. Hon är själv lite stolt över att hon är speciell, det är inte alla som har en goretex-lapp inopererad i hjärtat.

Alla hjärtebarn där ute, vi tänker på er.
image37

Kommentarer
Postat av: jenny

Vilket fint inlägg:-) Kan inte tänka mig hur det är för de som det berör. Skönt att dottern är friskförklarad nu.Kram/jenny

2008-02-17 @ 13:12:50
URL: http://www.jennyshus.webblogg.se
Postat av: Skatan

Tar ett djupt andetag när jag läser ditt fina inlägg. Som småbarnsförälder är fantasin väl utvecklad, och det är inte svårt att tänka sig in i hur det kan kännas. ÄVen om det naturligtvis aldrig går att riktigt förstå vad det innebär.

Trevlig kväll,

Okänd Skata

2008-02-17 @ 20:27:02
URL: http://omlivetiettskatbo.blogspot.com
Postat av: Andrés mamma

Hej!
Jag födde en son för 4 veckor sedan, med transposition, VSD och ASD. För oss har det hittills också gått riktigt bra, peppar peppar. Killen har tillfrisknat jättefort och läkaren sade igår att han kan titulera sig som "normal" men hjärtopererad nu. Det känns skönt, så detta "komersiellal jippo" ställer vi gärna
upp på vi också! Det kändes som om vi gled in på Östra på en räkmacka och fick åka hem jättesnabbt, om man jämför.

kolla gärna vår historia i min blogg!

2008-05-29 @ 17:29:08
URL: http://annipops.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0