Dammigt!

image41

Så var äntligen första omgången slipning klar. Pust! För den som inte själv räknat ut det än kan jag bara meddela att slipa tak = skitjobbigt! Dels är det jobbigt för armarna att vara över huvudet, men också allt slipdamm som regnar ner i ögon, näsa och mun. Jo, jag vet, man ska ha glasögon och munskydd. Tror ni det fanns hemma när jag skulle börja. Nej, just det! Så det fick bli att dra tshirten upp över mun och näsa och kisa så gott det gick med ögonen.

Nu har i alla fall slipdammet lagt sig (i hela huset :) och jag har spacklat en ny omgång. I morgon blir det till att slipa igen. Bävar för hur armarna kommer kännas då... Jag hade tänkt spackla två gånger och sedan börja måla i morgon kväll, men maken trodde det skulle behöva spacklas flera gånger :( Jag hoppas inte det, för då hinner jag inte måla innan tjejerna kommer hem igen.

Nu har jag duschat av mig allt damm och ska krypa i säng. Jag kommer sova gott, sover nästan redan...

Natti, natti!

Kommentarer
Postat av: jenny

Vad du jobbar & sliter. det lät riktigt jobbigt. Ser framemot att få se rummet när det är klart:) Kram/jenny

2008-02-26 @ 19:08:00
URL: http://jennyshus.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0