Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Anna, som för övrigt flyttat sin blogg till Londonhem. Det går ut på att visa något man gillar samt något man inte tycker så bra om i sitt hem. Hmm, inte så lätt som jag först trodde visade det sig. Det finns så mycket att välja på... Sen är ju frågan hur mycket av de saker jag ogillar själv som jag verkligen vill visa upp för er :)

image129

Så här blev det till slut. Jag gillar verkligen den grå glasmosaiken från Höganäs som vi satt upp i köket över diskbänken. När vi gjorde det målade vi samtidigt väggarna vita och luckorna grå, och dessutom knackade vi fram en del av den gamla murstocken i köket. Just denna framknackade murstock är en sak till som jag verkligen gillar! Det blir en kul kontrast i det annars ganska moderna köket. De flesta som kommer hit tycker oxå det är häftigt, men ganska många i våra föräldrars generation ser inte riktigt det fina med den :) Jag gillar att tända lilla värmeljuset högst där uppe och bara njuta...

Vad jag verkligen inte gillar här hemma är att vi totalt saknar tvättstuga! Följden av detta är att tvättmaskinen står inklämd under en bänk i badrummet och tvättkorgen står oxå i badrummet. Inte så snyggt. Desstuom är den alltid överfull med tvätt... Ibland så till den grad att det inte ens får plats utan vi får ställa in en extra och då är det verkligen trångt. Vi har då heller ingenstans att hänga tvätten (vi har ingen torktumlare), så därför har sovrummet blivit tvätt-hängingsplats. Vi har en utdragbar sak med 5 linor i som går från vägg till vägg och är den som jag tagit kort på här. Den är i princip alltid utdragen och full med tvätt. Sen har vi också en utfällbar ställning som vi klämmer in vid sängens fotände när man behöver hänga två tvättar. Så, tvättstuga står högt upp på min önskelista!!!! Om jag har lite tur kanske jag får en liiiiiten, liiiiten en i sommar :) Vi har en liten oisolerad del av vinden kvar som ännu inte utnyttjats. Jag hoppas kunna använda den. Återkommer i den frågan i sommar efter att övertalningskampanjen förhoppningsvis gått hem :)  ;)

Nu utmanar jag i min tur Tomteboanna och Skepparegatan. Anta utmaningen om ni vill. Vill ni inte, så strunta i det ;)

Kommentarer
Postat av: Martina

En liten bit så är ju häftigt som ni plockat fram av teglet! Jag har en hel del i mitt kök sedan förra ägaren. Ger ändå en mysig varm känsla...
Förstår att du ogillar att ha tvätt hängandes överallt hade samma problem i vår lägenhet. Fast ni har ju ett stort härligt badkar! Jag har fått utmaningen men jag är ej på hemmaplan än, men tack för du tänkte på mig =)

2008-04-01 @ 21:17:52
URL: http://skepparegatan.blogg.se
Postat av: Pysselprinsessan

Framknackingen av teglet var superfint tycker jag!
Kram

2008-04-01 @ 22:10:47
URL: http://pysslamera.blogg.se
Postat av: Anna

Klart jag antar utmaningen! :-) Jag ska precis börja på inlägget... Förresten så tycker jag att murstocken ni hackat fram blir en härlig kontrast i ert kök, precis som du säger. Själv drömmer jag också om en tvättstuga och det är något jag hoppas kommer att finnas i vårt framtida drömhus. Ha en bra dag! Kram

2008-04-02 @ 10:43:04
URL: http://tomteboanna.blogg.se
Postat av: Nilla

Vad läckert med teglet/murstocken! Coolt!
Vi har inte heller någon tvättstuga. men det funkar ganska bra ändå med tvättmaskin och torktumlare i badrummet. Korgarna har vi i klädkammren...
Ha det bra.

2008-04-06 @ 13:02:29
URL: http://tankebubblor.blogg.se
Postat av: Solis

Martina: Ja, badkaret används flitigt här i huset, bara att stoppa ner tjejerna där så har man en timme eller två av lugn. Att man sen får torka upp en sjö på golvet får man väl ta :)
Pysselprinsessan: Tack!
Anna: Hoppas verkligen ert nya hus har tvättstuga. Bristen på en sådan är nog för att driva vem som helst vansinnig...
Nilla: Vad bra att du klarar dig utan tvättstuga, själv håller jag på att bli galen...

2008-04-06 @ 23:49:09
URL: http://hemmahossolis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0