Ernst-imitation i sommar kanske?

image143
Jag fick nu under eftermiddan en fullkomligt briljant idé! Tycker jag själv i alla fall :)

Som ni vet vill jag ha någonstans att vara med mitt tårtbakande och gärna också ha en liten butik. Jag har haft huvudet fullt av planer för ett av våra uthus (ja, vi har flera stycken). Problemet är att huset har jordgolv och för att kunna vara där och baka måste man ju åtminstone ha ett riktigt golv. Att gjuta ett sådant går på minst 20.000 kr. Oj, vad mycket tårtor jag måste sälja för att få in så mycket pengar :) Det såg mörkt ut alltså...

Eftersom jag nu har haft någon eller några beställningar varje helg, och gärna vill att det ska fortsätta började jag nu verkligen oroa mig för hur jag skulle klara det. Under vinterhalvåret, fram till nu ungefär klarar jag mig genom att jag kan vara på vår glasveranda som då agerar stort kylrum och där kan jag stå och pilla med tårtorna länge utan att de blir förstörda av värmen. Men, på sommaren är den där verandan rena växthuset... inte så bra för tårtor med andra ord...

Så, idag slog det mig... varför inte inreda den gamla ladugårdsdelen i ladan! Den har ju gjutet golv och väggar murade av stora stenar. Desstuom är det alltid ganska svalt där inne på sommaren. Det vore ju perfekt! Väggarna är rätt slitna och allt därinne är smutsigt. Vi använder det just nu som snickarbod, står där ute och sågar och slipar för att inte smutsa ner inne i huset. Men, med en rejäl städning och nån sorts lagning av det trasiga som är på väggarna inne (nån sorts puts?) och lite vit färg så skulle det kunna bli hur bra som helst. Ser mig sjäv trampa omkring där inne i sommar precis som Ernst i förra årets Sommartorpet...

Åh, vad jag redan har inrett och gjort fint där i huvudet nu... Återstår bara att övertyga maken om att detta är en genialisk idé... :)

Bilden ovan på ladans utsida tog jag för nån timme sen och det ser ju redan ut som sommar på den. Just nu ösregnar det kan jag meddela och ingen sommarkänsla finns alls. Om maken går med på detta renoveringsprojekt återkommer jag med bilder inifrån ladan...

Kommentarer
Postat av: Hanna

ja! kom igång med bakandet... jag kan vara sekreterare i företaget... eller nej,VD... jag jobbar billigt...

2008-04-16 @ 21:06:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0